La ruta del Ter

Dia 2

Setcases - Roda de Ter

Dissabte 05/04/2008:

08:30 Esmorzem a l'hotel ben d'hora. Bo i abundant.

Fa bastant fred, uns 4 graus i posar-se a pedalar costa una mica.

El recorregut comença a l'estació de Vallter 2000, però per problemes de logística nosaltres el comencem a Setcases mateix. Trobem tot seguit les marques fet que serà una constant al llarg del camí.

Senyal de la ruta

Es recorregut es fa per carretera fins a Sant Joan de les Abadesses, trets d'unes petites desviacions. Fa fred, costa veure el sol i, en general, es fa un pel avorrit tot i que es ràpid. El trajecte travessa camps plens de vaques, fins a la primera parada obligada: Camprodon.

Prats entre Setcases i Camprodon   El pont de Camprodon

A St. Joan agafem un carrilet, la Via del Ferro, que ens porta fins a Ripoll. Els pobles per on pasem, en la majoria dels cassos, han aprofitat les infrastructures ferroviaries per a fer-hi centres d'oci.

Antiga estació de tren   El traçat del carrilet

Segons les indicacions que teniem, a Ripoll haviem d'agafar el tren fins a Borgonyà. Decidim no fer-ho i anar per la carretera. Es perillosa, amb molts cotxes i tunels però te un voral ample que deixa al ciclista una mica resguardat.
Dinem tot just sortir de Ripoll, fem el tram de carretera i retrobem els senyals del camí prop de l'estació de Borgonyà.

Les marques de Borgonyà

Comencen el tros de camí Osonenc, el paisatge fa un canvi i ara ja no anem per carretera, aquest cop es una pista, que ens porta per Torelló i Manlleu fins a Roda de Ter.