Caminant pel GR92

Dia 5

l'Escala - Pals

Dilluns 11/10/2004:

08:30 Aaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnnnnnnnnttttttttttttttttttttttttttttttttttt

09:30 Sortim de l'Escala. Fa un dia precios i la vista sobre el golf de Roses es magnifica. Es una plana que fins que no la trepitjes no et dones compte de la seva inmensitat. Al fons, molt lluny, encara veiem la mole del Cap Norfeu. Queda a mes d'un dia de camí !!!

Avui canviem: Toca una mica de muntanya. El camí segueix tota la costa i per arribar a l'Estartit hem de travessar les estribacions costaneres del Massis del Montgri.

A la sortida de l'Escala trobem restes de les fortificacions costaneres, avui inservibles, on hi havia els canons que defenien la badia. Son vestigis de la guerra freda.

Tot seguit arribem a Cala Montgó. Malgrat l'urbanització just al costat, es conserva molt maca.

El camí segueix la costa i al fons ja s'albira el Castell del Montgri.

El cami s'endinsa per boscos on no deixa de sorprendens el que trobem, un antic campament militar tot abandonat.

Dinem en una petita cala que es diu Cala Pedrosa, amb unes imatges impresionats que son per no oblidar. Pero el camí no perdona i hem de seguir cap a l'Estartit.

Arribem a l'Estartit. No podem fer cap de les activitats de submarinisme a les Medes i decidim anar fins a Pals. Agafem un taxi que ens hi porta i allà ens quedem a sopar i dormir.