Caminant pel GR92

Dia 4

Roses - l'Escala

Diumenge 10/10/2004:

09:30 Sortim i no trobem el camí. Bon inici. Hem d'acabar preguntant a un hotel al costat de Roses i amb penes i treballs aconseguim trobar-l'ho.

Fa bon dia, bon sol, tot es pla i solsament hem perdut en l'aspecte de paisatge. La travessa del Golf de Roses es llarga i, sobretot el tros inicial, sense interes paisagistic. Caminem amb vistes a la plana i a les muntanyes del fons i a cops ho fem colgats per la vegetació.

12:30 Toca dinar i ho fem a Castelló d'Empuries. Aprofitem per a visitar un antic safareig romà. El dinar de primera en un antic forn. Molt recomanable.

13:30 Sortim cap a Sant Pere Pescador que ha de ser el nostre final d'etapa.

Fem una petita marrada (de fet seguim el camí) i visitem els Aiguamolls de l'Emporda. Tot està molt sec peró, així i tot, hi ha forces ocells. Llastima que no tinguem mes temps.

La ruta ens porta per antigues urbanitzacions, mai desenvolupades, al costat de la desembocadura del Fluvià. La platja es plena de parapents que llisquen sobre l'aigua. Pot ser n'hi ha un centenar.

El final del riu es un lloc de pasca, tranquil i relaxant. La ruta ens portarà per la riba fins al nostre destí.

18:30 Arribem a Sant Pere Pescador... i no hi ha cap hotel.

Es massa tard per a posar-nos a caminar i decidim buscar un taxi que ens porti fins a l'Escala. El tema tampoc es fàcil. Al final n'aconseguim un que ens porta a destí.

19:40 Arribem a l'Escala. Sopar i dormir.