GR11 - Travessa del Pirineu

Dia 20

Tavascan - Estaón

Dimarts: 14/09/2010:

Si el sopar i el dormir de l'hotel estaven bé, no diguem de l'esmorzar. Omplim el cos de reserves i comencem a caminar. Tavascan és un poble encantador, quatre cases tranquil·les al final de la Vall de Cardós i tot sortint el creuem. La pujada comença de seguida i ens porta cap al poble de LLeret.

Sortim força d'hora Sortim força d'hora

A LLeret fem una parada i seguim la pujada que, en aquest cas, no té res d'especial. El camí ens porta fins al Coll de Jou però abans d'arribar-hi suem de valent, el pendent és fort. Un cop dalt de tot mengem una mica i contemplem la vista que se'ns ofereix.

Les primeres neus   Les primeres neus

Iniciem la baixada, molt senzilla i que ens porta al riu. De tant en tant ens trobem bordes abandonades, almenys en aquesta època de l'any. El tram final és una passejada per un camí al costat del riu amb una petita pujada fins a Estaón.

L'últim dinar "normal"   Neu i mes neu

És un poble pràcticament abandonat, amb només tres o quatre cases habitades. A l'estiu s'omple de gent de ciutat que hi va a passar les vacances i en ple hivern sols hi queda una casa habitada. Per cert, el sopar i dormir de Casa Motxo, impagables.

El Noucreus

Menjar i allotjament

Esmorçar Hotel Llacs de Cardos

Dinar barretes i fruits secs en ruta