GR11 - Travessa del Pirineu

Dia 19

Refugi Vallferrera - Tavascan

Dilluns: 13/09/2010:

El guarda del refugi ens recomana no fer el camí tradicional del GR11 que és quasi tot per pista forestal i agafar, en canvi, el camí cap a Tavascan passant per Baborte i el Coll de Sallente. L'hi fem cas.

La pujada fins a l'Estany i Refugi de Baborte és de "Deu n'hi do", hem de fer diverses parades per reposar i refer l'alè.

Sortim força d'hora Sortim força d'hora

Passem per l'Estany de Baborte i l'hi fem tota la volta, de fet ja som dalt de tot, falta solament una petita pujada fins al Coll de Sallente. Les vistes del llac, del que hem pujat i de la baixada valen la pena, és un camí molt recomanable.

Les primeres neus   Les primeres neus

La baixada la fem seguint el Riu Sallente per una vall força estreta que de tant en tant s'obre i ens deixa veure uns plans alpins preciosos.

De fet el Sallente és un rierol que de mica en mica va rebent aigua de totes les vessants de les muntanyes per on passa.

L'últim dinar "normal"   Neu i mes neu

A la fi arribem al Pla de Boavi, amplitud, serenor i unes arbredes precioses. Agafem una pista forestal que ens porta fins a Tavascan. L'hostal, impressionant, ens costa el mateix que el refugi de la nit anterior però sopem tres plats, bevem vi i dormim en una habitació per nosaltres en un llit tou.

El Noucreus

Menjar i allotjament

Esmorçar Refugi Vallferrera

Dinar barretes i fruits secs en ruta