GR11 - Travessa del Pirineu

Dia 18

Arinsal - Refugi Vallferrera

Diumenge: 12/09/2010:

Ens hem plantejat fer d'una sola tirada el camí fins al refugi de la Vallferrera passant pel refugi de Baiau sense dormir-hi. Sembla llarg, i ho serà !!!

Enfilem cap al Coma Pedrosa i la Portella de Baiau, la pujada és dura. Dinem un cop passat el Collet de Coma Pedrosa. La pujada continua fins que arribem al Estany Negre, d'allà a la Portella de Baiau ja no queda res, però enrere hem deixat 1200 metres de desnivell.

Sortim força d'hora Sortim força d'hora

La baixada cap al refugi de Baiau es fa per una tartera una mica complicada. Donem la volta al Estany de Baiau i tot es baixada fins al Refugi Vallferrera.

Les primeres neus   Les primeres neus

Tota la baixada és molt tranquil·la i agradable, passem pel Pla d'Arcalís, ple de rierols i roques cobertes del que sembla calç blanca. Fa un efecte estrany.

L'últim dinar "normal"   Neu i mes neu

A la fi arribem a una pista forestal i l'anem seguint fins que al cap de força estona veiem, penjat a la muntanya, el refugi. Després de dutxar estem a fora prenent la fresca mentre anem veient totes les colles que tornen de fer la Pica d'Estats.

El refugi no és cap meravella, poca llum, espais incòmodes per descansar i un sopar que pel preu que val s'ho haurien de treballar una mica més. Vista la situació anem a dormir ben d'hora.

El Noucreus

Menjar i allotjament

Esmorçar Hotel Arinsal

Dinar barretes i fruits secs en ruta