GR11 - Travessa del Pirineu

Dia 12

Núria - Puigcerdà

Dissabte: 27/06/2009:

Comencem la tercera etapa del GR des de Núria, lloc on vam acabar l'anterior sortida.

Aquesta primera etapa no seguim el GR, volem fer el Puigmal i des del seu cim arribar fins a Puigcerdà, una bona tirada !

Aquest cop serem set a fer la caminada i aquest primer dia tenim companyia i en som un total de nou. Un cop esmorzats sortim cap al Puigmal, anem prenent alçada i aviat desapareix Núria.

Sortim força d'hora   La primera pujada es forta

El camí fa força pendent i es cansat, tot i que n'hi ha d'altres que estan la mar de cómodes al seu prat de gespa..

El tram final de pujada es de "Si senyor !!!", enmig d'una rocam que tot seguit es converteix en un terra desfet.

Els nuvols ja amenacen   Les primeres neus

A la fi fem el cim i ens fem la foto de rigor. Ha estat dur. Comencem a baixar per la banda de l'estació francesa d'Err que, un cop travessades les pistes, ens porta fins a un bosc molt bonic.

L'últim dinar "normal"   Neu i mes neu

La intenció es arribar fins a Osseja i d'allà a Puigcerdà, però des que veiem el poble al fons de la plana fins que hi arribem tardarem una eternitat. Total, arribem a les deu de la nit a l'hotel, morts i cansats i am presses per trobar un restaurant i anar a dormir.

... i boira

Menjar i allotjament

Esmorçar Hotel Vall de Núria

Dinar barretes i fruits secs en ruta

Sopar Restaurant Kennedy

Dormir Hotel Terminus

Resum etapa
Sortida 09:48
Arribada 22:16
Perfil de l'etapa
Perfil 12e dia

Incidències Track

El track comença un cop iniciada l'ascensió al Puigmal. Per algún motiu no es va arrencar el GPS o s'ha esborrat l'inici. Abans d'arribar a Osseja hi ha un seguit de marrades ja que ens vam trobar una tanca que al final, al no trobar cap porta, vam decidir saltar.