Caminant pel GR92 - Vessant Nord

Etapa 10

La Torre Ponça - Gualta

Dimarts 02/05/2017:

Iniciem una etapa que, vistes les darreres, podríem considerar d'alta muntanya. Un taxi ens porta fins a l'inici del camí, una mica més amunt de la Torre Ponça i iniciem la ruta per una pista ampla i ben senyalitzada. Això sí, el terra ple de rocs que ens van deixar la planta dels peus baldada.

Foto062
Foto063

Caminen enmig d'una arbreda que, més endavant, ens explicaran que es va plantar de forma artificial per tal de consolidar unes grans dunes. Pel camí deixem endarrere antigues construccions de pedra seca que servien de refugi a pastos o pagesos.

Al final del bosc, s'ens obre la plana del Baix Empordà.

Foto064
Foto065

Fem una primera pujada que ens permet veure al fons el Castell del Montgrí. Arribar-hi costa, hi ha una bona pujada !

Un cop hi arribem ens trobem amb un patí d'armes i res més, el castell mai es va acabar.

Foto066
Foto067

La baixada és ràpida, creuem Torroella i el Ter i seguim el Daró Nou fins arribar al nostre destí d'avui.