En Bicicleta pel Danubi

Dia 6

Ybbs - Weissenkirchen (53,85 Km.)

Dimecres: 08/10/2003:

08:30 Llevar-se, esmorzar i preparatius

10:30 Sortida d’Ybbs amb plugim. Anem per la riba dreta cap a Krumnussbaum (10 Km), Pöcchlarn (5,5 Km) i Melk (10 Km)

12:15 Entrem per la Kremser Strasse i recorrem la part antiga fins arribar a l’Oficina de Turisme, tancada de les 12:00. Aixopluguem les bicicletes en un “bicipark” amb armaris amb clau on deixar les alforges. Dinem a la Hauptlatz; paguem descarregant-nos de la xavalla que sobrava de la tria

14:10 Visita de l’abadia

15:35 Sortim per la Wienner i la Spielberger Strassen cap al Donaubrücke Melk i creuem al marge esquerre

17:00 Willendorf. Voltem per les cases seguint indicacions dels cartells, però ningú no ens pot obrir el museu de la famosa “venus”. A la riba dreta es divisa la carena muntanyosa amb les ruïnes dels mítics castells dels Nibelungs. Arribem a Spitz, poble residencial i de vacances. A la capella a l’entrada de St. Michael un sagristà il•luminat ens obre l’església i s’admira que vinguem de Katalonien. Som al Thal Wachau, terra de vins, anem entre “vinyes verdes vora el riu”

17:50 Informació de Weissenkirchen. Ens inviten a tastar uns vinets i demanem per dormir en una casa d’artesans del vi. Trobem la casa a l’altra banda del poble, a la part més alta

20:30 Sopar a Can Heinzle, restaurant vora el riu: fem tast de vins Reisling i de peixos (wells <truita>, saibling <bacallà>...)

Marxa en bicicleta durant 03:08 hores

Velocitat màxima: 39,50 Km/h

Velocitat mitjana: 17,10 Km/h.