En Bicicleta pel Danubi

Dia 4

Linz - Au (52,88 Km.)

Dilluns 06/10/2003:

07:30 Llevar-se

08:00 Esmorzar

09:20 Sortim de l’hotel de Linz. Canviem monedes d’€ austríaques i fem fotos davant la columna de la Trinitat

09:45 Sortim pel marge esquerre del riu, per la zona universitària. Amples prades vora el riu

11:00 Resclosa d’Abwinden. Hi travessem al marge dret

11:45 Entre els camps i les nogueres arribem a Erlengraben. Fem un cafè de recés. Ens assabentem que el transbordador de Mauthausen no funciona a la tardor - hivern. Continua plovisquejant. No ens queda més remei que fer la volta per Enns. Pugem a la plaça major i entrem a l’oficina d’informació. Baixem i travessem el riu Enns. La pluja es fa més intensa. Recorrem una zona de granges, travessem el riu i retrocedim pel marge esquerre cap al poble de Mauthausen. Recorrem el poble i ens dividim tot cercant el camp de concentració

14:15 Camp de concentració (“lager”) de Mauthausen. En visitem els barracots i la pedrera. Escrits i fotografies que fan esgarrifar

16:20 Deixem el camp. Baixem al poble de Mauthausem. Ens proveïm al “súper” de Reidford

16:57 Arribem a Au i busquem una pensió. Sembla que totes estiguin tancades. Per fi trobem la Gasthaus Pühringer. Ens instal•lem en un apartament amb 1 sola cambra de bany

19:30 sopar. Jugada a cartes i dormir (23:00)